Thursday, August 13, 2009

DOA & HARAPANKU!


semalam adalah kenangan,
hari ini adalah kenyataan,
esok adalah harapan.

kenangan semalam
adalah lakaran sejarah dalam lipatan hidup
kenyataan hari ini
adalah perjalanan yang dialun dengan pelbagai rasa
pahit, manis, suke & duka dalam lumrah kehidupan
namun
aku ingin

hadapi dengan ketenangan
dan
esok
merupakan hari mendatang
yang bakal ditempuhi
dengan tangan terbuka,
redha dengan permainan kenyataan
dan doakanlah agar
perjalanan kite semakin senang
mudah
dan tenang
amin2



***bUT***
semalam

~1715251011~
kenangan terindah dlm perjalanan hidupku
coz....
aku, dia & lagu
ibarat
irama yg x dpt dipisahkn
melodinya asyik
simfoninya mersik
bait liriknya indah
sentuhan nada menusuk sukma
semua indah
DAN SAAT INDAH ITU TRUS
DALAM RUANG HATIKU YANG PALING DALAM

hari ini
~1011052009081420~
perjalananku penuh dengan ranjau
percaturan hidup
yang kekadang aku
lelah dalam melayari
penat dalam mencerakin
bahagia dalam mencantum teka teki kehidupan
suka dalam menyelusuri denai-denai kenyataan
pasrah dalam ketentuan takdir
lemas dalam permintaan hati
rimas dalam melunaskan ketentuan
lesu merantai kekaburan
namun
redha dalam
insyallah
dalam iman....

***hari esok***
~09081420 ............~
DOAKU
KURIAKAN AKU
CAHAYA KEIMANAN
AGAR AKU
SETIASA TENANG
MEMILIKI
SIFAT YANG SEMPURNA
AKU MENJADI
INSAN YANG
MENYENANGI
ORG TUAKU,
KELUARGAKU
SAUDARA MARAKU
SAHABAT HANDAIKU
DAN
SUME YANG HADIR DALAM HIDUPUKU

KURNIAKAN AKU
TUBUH BADAN YANG SIHAT
AGAR AKU DPT MENJALANKAN
TANGGUNGGJAWAGKU
DENGAN SEMPURNA
AMIN2
DAN
biarlah sume yang terbaik
bertandang
ke ruang lingkup kehidupanku
bahagia
mencanai landai jejak langkahku
tenang
mengait benang-bEnang harapanku
gembira
melolosi kamar kenyataanku
suka
mewarnai latar perjalananku

...........@}-------;;-------...........

JAUHKAN AKU
keSENGSARAan
keDUKAan
HIDUP yg kelam
MINDA yg blurrr
dan
sifat yang tidak menyenangkan
amin2.....

**insyaallahhhhhhhh****
@}------------;ren_nyai-------------

No comments:

Post a Comment