Tuesday, September 8, 2009

NILAI SEBUAH PERSAHABATAN


ATAS NAMA SEBUAH PERSAHABATAN
TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA
TERIMA KASIH ATAS NASIHAT
TERIMA KASIH ATAS DORONGAN
TERIMA KASIH ATAS KEKUATAN
TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN
TERIMA KASIH ATAS SANDARAN
kerana SAHABATMU INI
sesungguhnya seorang yang lemah.
kerana SAHABATMU INI seorang yang rapuh
kerana SAHABATMU INI seorang yang nanar
kerana SAHABATMU INI seorang yang khilaf
kerana SAHABATMU INI
seorang yang sumbang langkahnyar.
kerana SAHABATMU INI
seorang HAMBA ALLAH YANG KERDIL
>>>>>> saat itu<<<<<<<
AKU REBAH
Saturday, 5 July 2008 at 05:35
sahabat.... bgimane bisa ku luahkn dengan kate2
aku dah x berdaya
aku dah x mampu
aku dah lelah penat......
dlm melunasi benteng sebuah kerinduan...
HANYA ALLAH SAHAJA yg tahu.....[/quote]
sahabat.....
jika dikau x mampu berbicara.....
maka coretlah bait-bait dan layangkan buat ku........
mungkin ku memahaminya.........[/quote]
Sahabat.....
terima kasih diatas keperihatinan mu...
terlalu sukar sahabat...
mmg sukar...
biarkanlah ku abadikn dlm puisi
agar ia tersusun indah
biarkanlah ia di tafsirkan dlm sudut yg berbeza...
biarkanlah....[/quote]
sahabat....
jangan kerana yang terjadi itu melemahkan mu...
bagi harungi kehidupan ini....
ku tau betapa payahnya dikau bangkit dari kepiluan...
kesedihan...........
Sahabat...
kebangkitan ini sudah lama kuusahakan...
menginjak 5 tahun yg lalu...
diri ini wlu ternyata bercerai takdir...
namun kenyataan yg kuhadapi
bagai terbentang didepan mata
seolah bru semalam aku menyulam bahagia
seolah bru semalam aku menyemai rindu kasih
seolah bru semalam aku mencanai rindu sayang
tp... bile ku buka mata...
semuanyer sudh berlalu
meninggalkan ku dlm kelam malam
seperti patahnya sayap malam
yg cacat utk meneruskn sisa2 kehidupan...
hanya senyuman dan hilai tawa menutupi gelora ini....
x mampu untukku suarakn
kerana mereka2 yg tersayang akn turut mnitiskn airmata...
aku x mahu itu berlaku...
biarlah rase ini begini...
kuluah dlm puitis tinta
sebgi nukilan karya yg boleh ditatap & sukar difahami.....
hanya Allah lebih mengetahui sahabt........
setiap yang berlaku ada hikmahnya........
setiap yang Allah jadikan sesatu,
dh tentu Allah tau bahawa
sahabat adalah insan yang boleh menghadapinya........
Allah tidak zalim........
allah Maha adil......
sahabat......
ingatlah setiap kejadian itu ada rahmatnnya......
jika sekarang kita tidak mengetahuinya,
jika sekarang kita idak menyedarinya..........
mungkin suatu hari nanti kita ka tahu
hikmahnya dan rahmatnya.....
oleh itu sabarlah........
dan terus berusaha........
dan bertawakkal........
Allah bersama dengan orang-orang yang sabar.....
yup....
sbb berfikiran cam 2 lah sahabat ku bisa bangkit...
ngan payah aku bertatih ngan sukar
aku merangkak ngan rumitnya
aku berlari...
wlu tempang....
wlu pincang..
aku cuba berdiri diatas permaidani REALITY...
aku cuba melangkah diatas nama KEHIDUPAN
shingga aku mampu spt hari ini....
namun.....
lintasan bayangan dan baisan kenangan
telah sebati dlm diri...
mmg cuba melupakan...
tp smakin kerap ia hadir...
dan rase ini seolah menyelimutiku.....
sungguh perit hidup mu sahabat..........
tapi ingatlah Allah bersama mu sepanjang masa........



99galleries.com | Send this image

No comments:

Post a Comment