Thursday, December 3, 2009

JIKA AKU JATUH CINTA!!


Ya Razzaaq,
duhai Dzat Yang Maha Pemberi Rezeki …
Berikanlah aku rezeki mencintaiMu,
mencintai orang-orang yang mencintaiMu,
mencintai jalan-jalan yang dapat
mendekatkan aku kepada cintaMu,
dan jadikanlah mencintaiMu
lebih aku sukai dari mencintai
apapun di dunia fana ini.
Ya Rahmaan,
duhai Dzat Yang Maha Pengasih …
Jika aku jatuh hati kepada seseorang,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya terpaut pada-Mu,
agar aku tak jatuh
dalam jurang cinta semua,
fatamorgana,
dosa dan penuh nista.
Jika aku jatuh hati kepada seseorang,
jaga dan lindungilah hatiku dari padanya
agar tidak berpaling dariMu.
Jika aku jatuh hati kepada seseorang,
jangan biarkan aku tertatih-tatih
dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menuju cintaMu,
redha-Mu,
dan menyeru manusia
kepada jalan mencintaiMu.

Ya Rahiim,
duhai Dzat Yang Maha Penyayang …
Jika aku jatuh cinta kepada seseorang,
cintakanlah aku
kepada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepadaMu,
agar semakin besar dan kuatnya
cintaku kepadaMu.
Jika aku menikmati indahnya
cinta seseorang,
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya
menyebut-nyebut namaMu,
dzikir kepadaMu,
membaca surat cintaMu
Al Qur’anul Kariim,
dan romantisnya bertahajjud
serta bermunajat
kepada-Mu
di sepertiga malam terakhirMu.
Ya Waduud,
duhai Dzat Yang Maha Mencintai …
Jika aku rindu kepada seseorang,
rindukanlah aku
kepada seseorang
yang sangat rindu
berjumpa denganMu
dan merindui syahid di jalanMu.
Jika aku rindu kepada seseorang,
jagalah rinduku kepadanya
agar tidak melebihi
kerinduanku pada cintaMu,
ampunanMu,
dan surgaMu yang agung.
Jika engkau menghalalkan
kerinduanku kepada seseorang,
jangan biarkan kerinduanku
melampaui batas,
sehingga aku
melupakan kerinduan hakiki
berjumpa dan abadi bersamaMu.

2 comments:

  1. kalau renn jatuh katil ker jatuh tangga ker
    sky leh tulun angkat ler...jatuh centa sky tk reti nak wat aper.....hihi pandai-pandai syendiri jer ler....

    ReplyDelete
  2. heheheh... x yah wat ape2.... dok diam2 jek kat2...ekekekek...

    ReplyDelete